AktualnościKomunikacja

Wkrótce koniec remontu torowiska na Biskupinie

0

Do końca lutego przyszłego roku zakończy się remont torowiska wzdłuż ulicy Olszewskiego. Po kilku miesiącach przerwy na plac budowy wracają robotnicy.

Mowa o 3,5 km trasy tramwajowej, od byłej zajezdni Dąbie, do pętli na Biskupinie. Umowę na wykonanie prac podpisano pod koniec lipca, ale remont musiał zostać przerwany z powodu obaw o stan mających ponad 100 lat drzew. Koszt inwestycji wynosi 20 mln zł.

– Od kilku miesięcy niewiele tu się działo, dlatego chcę podziękować wszystkim mieszkańcom za cierpliwość. To niezwykła budowa objęta ochroną konserwatora zabytków i ochroną ekologiczną. Cały proces będzie nadzorowany przez specjalistę dendrologa ­– mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. I dodaje, że przez ostatnie cztery miesiące przygotowywano plan naprawczy umożliwiający przeprowadzenie remontu z dbałością o środowisko. Swoje opinie przygotowali dendrolodzy z Poznania, Warszawy i Wrocławia. W tym czasie podlewano korzenie i osłaniano je. Natomiast już w czasie budowy pojawią się specjalne podsypki chroniące korzenie przed ewentualnym zbyt dużym naciskiem torowiska.

Historyczne drzewa

Dendrolog Radosław Sobolewski wyjaśnia, że ulica Olszewskiego to aleja złożona z dębów szypułkowych i czerwonych, które są „elementem kompozycyjnym całego osiedla”.

– Zieleń jest integralną częścią zabytkowego osiedla, to wyznacznik tożsamości tego miejsca. Bez tych starych drzew inaczej odbieralibyśmy tę ulicę – uważa specjalista od drzew. Sobolewski podkreśla, że zamieranie drzew jest bardzo powolne i ewentualne skutki remontu poznamy dopiero za kilka lat.

– Nawet dwa lata po inwestycji nie widać uszkodzeń, cykl życia drzewa jest bardziej rozciągnięty. Skutki prac najczęściej widać po 5-10 latach. Niestety każde prace będą mieć wpływ na żywe organizmy. My chcemy ten wpływ zminimalizować – zapowiada. – To poniemieckie osiedle, gdzie drzewa sadzono w latach 1890-1910. Niektóre mogą mieć nawet 130 lat.

Inspektor nadzoru dendrologicznego Izabela Wąs-Kielar: – Będziemy czuwać, żeby inwestycję przeprowadzono z poszanowaniem zieleni, ochroną systemu korzeniowego drzew. Chcemy, żeby drzewa po zakończeniu inwestycji nie były w gorszym stanie.

 

źródlo wroclaw.pl/wiecej

Fot. MPK Wrocław

Kosmiczny zespół Innspace z wrocławianami na pokładzie znów zdobywa podium

Poprzedni Artykuł

Przy lotnisku budują City Park Wrocław

Następny Artykuł

Podobne Artykuły

Komentarze

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Aktualności